onsdag 16 januari 2013

VLCD dag 6

Dagen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Precis när jag skulle ta min eftermiddags chokladshake så ringde Jörgen. Alba hade ramlat på skolan och slagit ut två framtänder och blödde ganska mycket. På knappt fem minuter var jag ombytt och stack iväg från jobbet. Stressad och hungrig. Helt fel kombination.
Läs mer om detta på www.albasdagbok.blogspot.com

Lite senare åkte jag för att köpa glass, chokladpudding och lite smått och gott som är lätt att svälja till Alba. Jag brukar nästan alltid köpa nåt gott till mig själv när jag handlar. Jag fick verkligen ta mig i kragen och INTE köpa något idag. Fastän jag inte fått mitt mellanmål. Men det är ju såhär livet är. Det händer saker plötsligt ibland. Man kan ju inte börja vräka i sig choklad eller glass varanda gång. Det blir på nåt sätt avstressande och lugnande att äta i såna situationer för mig.

Nästa utmaning var efter besöket på tandvården. Albe villa ha en maxbox till middag. Och Åååå vad de där hamburgarna ser goda ut på reklamen. Mmmm en sån skulle man ju kunna..... Men NEJ det kan man ju inte. Men joo, men nej , men jo... AAAhhhhhrrrrrrrr NEJ!

Vi åkte hem och jag åt en fantastisk kycklingsoppa a´la VLCD på 150 kalorier.

Nu när jag ligger i sängen och dagen närmar sig sitt slut så känns det väldigt skönt att jag klarade dagen utan att stoppa nåt gott i munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar